Honda S2000: 5 nejlepších úprav tohoto sportovního roadsteru

Na Hondě S2000 byste jen stěží poznali, že přišla na trh před více než 20 lety. Stále platí za krásný a skvěle jezdící sportovní roadster s výjimečným motorem. I když už ceny auta pomalu ale jistě stoupají, pořád se dá S2000 nazvat relativně dostupným, servisně nenáročným a přitom pořádně ostrým autem. Ne vše ale Japonci udělali z výroby dokonale. Možná si vzpomenete na nářky, že je Honda na limitu zákeřná. To však nemusí platit vždy. Vzhledem k tomu, že s jednou S2000 jezdíme, rozhodli jsme se představit našim zákazníkům pět snadných a efektivních úprav, které výrazně zlepší chování auta při sportovní jízdě.

 

  1. Geometrie

Sériové nastavení podvozku auta je vždy kompromisem. Musí vyhovovat i méně zkušeným řidičům a být vhodné také pro klidnou jízdu. U Hondy S2000 to má za následek dosti malý odklon předních kol. Pokud jej zvětšíte, auto bude výrazně lépe zatáčet. Obrovskou výhodou tohoto auta je, že nemusíte dokupovat žádné vylepšené podvozkové díly, abyste si mohli hrát s geometrií kol. Už u sériového kusu lze nastavit sbíhavost, odklon i záklon.

 

  1. Square setup pneumatik

Standardní Honda S2000 vyjížděla s rozdílným rozměrem předních a zadních pneumatik. U sedmnáctipalcových kol to znamenalo, že vepředu byl rozměr 215/45 R17, zatímco vzadu 245/40 R17. Z naší dlouholeté zkušenosti však víme, že se auto lépe chová při použití takzvaného square setupu, tedy se stejným rozměrem pneumatik na všech kolech. Není chvíli nedotáčivé a pak zase přetáčivé. Můžete se mnohem více spolehnout na grip předních kol a hlídat si jen chování zádi.

 

  1. Brzdové destičky

Také brzdy jsou u sériových aut vždy kompromisem. Nesmějí vydávat žádné zvuky či výrazně prášit, a to ani u sportovních vozů, protože typické zákaznici z Floridy by se to nelíbilo. Pokud ale chcete jezdit opravdu ostře, brzy zjistíte, že je potřeba udělat i v tomto směru úpravy. Není ale nutné hned kupovat big brake kit, pokud tedy nechcete trávit život na okruzích. Zpočátku stačí sáhnout alespoň po lepších brzdových destičkách. Už ty udělají citelný rozdíl v udržení brzdného účinku bez vadnutí. Ostatně na našem eshopu si můžete vybrat přesně to, co vám bude vyhovovat nejvíce - zde.

 

  1. Lamelový samosvorný diferenciál a kratší stálý převod

Samosvorný diferenciál má Honda S2000 vždy, jedná se však o diferenciál typu Torsen, který nedokáže zajistit konzistentní svornost a i kvůli němu měly zejména první S2000 pověst zákeřného vozu na limitu. Doporučujeme tedy vyměnit jej za lamelový samosvor (například standardní Kaaznebo Kaaz SuperQ). Ten se chová za všech jízdních podmínek konstantně a zaručuje „hodnější“ a čitelnější projev vozu jak při ostré jízdě, tak při driftování. K diferenciálu se pak váže i další úprava. Standardní S2000 má převodový poměr 4.1 a teoretickou maximální rychlost 280 km/h, které však auto nedosáhne kvůli aerodynamickému odporu. Pro zlepšení akcelerace i snadnější udržení auta ve vysokých otáčkách, kde ze sebe motor vydává to nejlepší, doporučujeme použít kratší stálý převod. Z naší zkušenosti nejlépe funguje poměr 4.44, který ještě tolik neomezuje každodenní přesuny. V naši nabídce najdete třeba Mfactory.

 

  1. De-cat a naladění řídící jednotky motoru

Úpravy legendárního motoru Hondy S2000 jsou velmi drahé a tedy i finančně neefektivní. Jediné, co dává v poměru cena/výkon smysl, je zbavit se největší restriktivní překážky ve výfuku, tedy katalyzátorů pomocí tzv. de-catu od InvidiaSkunk2 nebo Tegiwa. K tomu všemu to chce i naladit řídící jednotku motoru tak, aby systém VTEC přepnul na ostrou vačku již od 4000 otáček za minutu. Díky tomu se v pásmu mezi 4 a 6 tisíci zvedne výkon a točivý moment o zhruba 30 koní a 30 N.m, takže průběh motoru je mnohem lineárnější, auto lépe jede ve středních otáčkách a nemusíte čekat až do 6000 otáček za minutu jako u série, než se S2000 naplno rozjede.

 

Těchto pět úprav je podle nás základem pro to, abyste si užili Hondu S2000 jako plnohodnotné sportovní náčiní, které umí na okruhu a okresce překvapit i výrazně silnější stroje. Zároveň jsou to úpravy, které nestojí obrovské množství peněz a dávají tak smysl. Pokud však toužíte po něčem ještě ostřejším, anebo chcete jen poradit, neváhejte nás kontaktovat.